اجتماعیمحیط زیست

کرمانشاه ۱۰۴ روز غیرسالم را گذراند

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : طی سال گذشته هوای استان کرمانشاه در ۱۰۴ روز غیرسالم شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ماندگارنیوز کرمانشاه– احد جلیلیان مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : با توجه به قرارگیری کانون‌های ریزگرد در عراق و کشور‌های همسایه و وجود ۳۷۰ کیلومتر مرز مشترک میان کرمانشاه با عراق داریم، زمانی که با پدیده ریزگرد مواجه می‌شویم استان کرمانشاه متاثر خواهد شد.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه افزود: سال گذشته استان کرمانشاه ۱۰۴ روزاز وضعیت استاندارد خارج شد و در سه موقعیت هشدار، بحرانی و اضطراری قرار گرفت.

جلیلیان خاطرنشان کرد: ۹ ایستگاه سنجش کیفیت هوا درسطح استان کرمانشاه وجود دارد که به صورت آنلاین فعالیت می‌کنند که از این تعداد چهارایستگاه به دلیل کلانشهر بودن در شهرستان کرمانشاه و مابقی در شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب، اسلام‌آبادغرب، پاوه و کنگاور قرار دارد.

وی افزود: با توجه به ضرورت استان در سفر سال گذشته رئیس جهور به کرمانشاه پیگیری‌های لازم برای تخصیص چهار میلیارد تومان اعتبار به منظور ایجاد چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا انجام شد و درصدد جذب همین مبلغ از سازمان حفاظت محیط زیست کشور هستیم تا دو ایستگاه در غرب و دو ایستگاه در شرق استان راه‌اندازی شود.

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه از مکان‌یابی و جانمایی ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا خبر داد و گفت: در میان مناطق غربی استان ایستگاه‌های مذکور در شهرستان‌های روانسر و گیلانغرب و در میان مناطق شرقی در شهرستان‌های صحنه و سنقر ایجاد خواهند شد.

جلیلیان با بیان اینکه سال قبل در کمیته اضطرار آلودگی هوا خواستار تصمیم‌گیری درباره راه‌اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان سنقر بودیم، گفت: پیش از این برای سنجش وضعیت شهرستان سنقر، وضعیت هوای کنگاور و برای سنجش وضعیت هوای روانسر، وضعیت هوای پاوه را تعمیم می‌دادیم درحالی که از لحاظ شرایط آب و هوایی و توپوگرافی منطقه کاملا متفاوت بودند.

وی با اعلام اینکه راه‌اندازی چهار ایستگاه سنجش کیفیت هوا از مطالبات مردم است تا زمانی که با پدیده ریزگرد وگردغبار مواجه می‌شویم آن‌ها در جریان وضعیت هوا قرار گیرند، افزود: از مجموع چهار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده، دو میلیارد توان امسال اختصاص یافته و مابقی در ۱۴۰۳ تخصیص می‌یابد.

جلیلیان گفت: در کمیته اضطرار و آلودگی هوا از طریق داده‌های هواشناسی درباره وضعیت هوا و میزان آلودگی آن تصمیم‌گیری می‌شود و مدیریت بحران تصمیمات لازم راجع‌به تعطیلی مدارس استان را اعلام می‌کند البته در آن زمان به طور جدی پیگیرتعطیلی یا نیمه فعال شدن صنایع هستیم، زیرا فعالیت آن‌ها آلودگی را تشدید می‌کند .

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین بررسی کنید
نزدیک
دکمه بازگشت به بالا
error: محتوا محافظت شده است!!