مجلس و دولت ایران

برنامه محمدرضا دادگر؛ داوطلب مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کرمانشاه

از تمرکز بر بیکاری در کرمانشاه تا بهبود رابطه ایران با دیگر کشورها

به گزارش خبرنگار ماندگار نیوز– برنامه مهندس محمدرضا دادگر؛ از تمرکز بر بیکاری در کرمانشاه تا بهبود رابطه ایران با دیگر کشورها

محمدرضا دادگر» داوطلب مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کرمانشاه می‌گوید: همچنان که برای کاهش آمار بیکاری به عنوان معضل اصلی استان برنامه دارد؛ در صورت راه‌یابی به مجلس رویکرد تنش زدایی و بهبود رابطه ایران با دیگر کشورها به ویژه در منطقه و همسایگان را دنبال خواهد کرد.

برنامه مهندس محمدرضا دادگر؛ از تمرکز بر بیکاری در کرمانشاه تا بهبود رابطه ایران با دیگر کشورها

کشاورزی یکی از ظرفیت‌های اصلی استان کرمانشاه است و با تقویت این بخش می‌توان به ایجاد اشتغال، رفع بیکاری و رونق اقتصادی منطقه کمک کرد.
وی اضافه کرد: استان کرمانشاه از منابع آبی خوبی برخوردار است ولی استفاده بهینه از آن نمی‌شود که باید با برنامه ریزی صحیح و اصولی ابتدا آب را به زمین های استان و نیازهای اصلی اختصاص دهیم تا بتوان از این طریق کشاورزی منطقه را تقویت کرد.
او به دشت‌های ماهیدشت و کوزران در شهرستان کرمانشاه به عنوان قطب کشاورزی منطقه اشاره کرد و گفت: اکنون این دشت‌ها با بی آبی مواجه‌اند و باید از محل منابع آبی استان این دشت ها سیراب شود تا بتوان بر بیکاری منطقه غلبه کرد.
این داوطلب مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح گرمسیری در استان کرمانشاه اجرا شده و آب از شمال غرب استان به غرب کرمانشاه منتقل شده و سپس به سایر استان ها می رود، تاکید کرد که مردم انتظار دارند ابتدا آب مورد نیاز مردم استان در حوزه های آشامیدنی، کشاورزی، صنعت و سایر بخش‌ها تامین شود، سپس در اختیار دیگر مناطق قرار گیرد وگرنه بسیاری از دشت های کشاروزی استان کرمانشاه خشک می شود.

بیکاری کرمانشاه را با ایجاد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی می‌توان رفع کرد

وی ایجاد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی را یکی از ظرفیت های خوب برای ایجاد اشتغال و رفع بیکاری استان دانست و تصریح کرد: کرمانشاه در بیشتر محصولات کشاورزی از جمله گندم، جو، نخود، ذرت، و دانه های روغنی در رده های اول کشور است و از این رو ایجاد صنایع تبدیلی می‌تواند افزون بر ارزش افزوده و ایجاد اشتغال به رونق اقتصادی استان نیز کمک کند.

و جا دارد مسوولان نیز از این ورزشکاران افتخار آفرین حمایت جدی کنند.
نامزد نمایندگی مجلس از حوزه انتخابیه کرمانشاه همچنین به استعدادهای فراوان فرهنگی و هنری در استان اشاره کرد و گفت: این استان سرشار از استعداد فرهنگی – هنری است اما متاسفانه هنرمندان ما دغدغه درآمد دارند و با این وضعیت معیشتی نمی توانند به خلق آثار هنری بپردازند و از این رو باید این حوزه را به صورت جدی تقویت کرد.
داوطلب مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمانشاه توجه به اقتصاد فرهنگ و هنر را نیز مهم دانست و افزود: این بخش ظرفیت بالایی در استان کرمانشاه دارد و باید از آثار تولیدی هنرمندان حمایت مادی و معنوی کرد تا بتوانند برای استان و کشور افتخارآفرینی کنند.
این سیستم باید اصلاح شود.

مرز ظرفیت خوبی برای توسعه کرمانشاه است

داوطلب مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه کرمانشاه در ادامه سخنانش به ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک استان کرمانشاه با کشور عراق اشاره کرد و آن را ظرفیت بزرگی در حوزه تجارت و بازرگانی دانست؛ او گفت: اکنون ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی در استان فعال است و با ساماندهی این مرزها می توان به رونق اقتصادی کرمانشاه و رفع بیکاری غرب کشور کمک کرد.
دادگر، توسعه روابط تجاری با کشور عراق را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: عراق بازار بکر و جذابی برای عرضه تولیدات کشورمان است و با توجه به اینکه کرمانشاه با اقلیم کردستان و بخش عرب نشین عراق مرز مشترک و رسمی دارد از این رو می توان حضور جدی تری در بازارهای عراق داشته باشیم.
وی همچنین تاکید کرد که معیشت مردم ساکن در نوار مرزی استان کرمانشاه را می توان با ساماندهی و فعال کردن بازارچه های مرزی تامین کرد و بیکاری را در این مناطق کاهش داد.
دادگر در پایان این گفت و گو به سوابق و تجارب کاری خود اشاره کرد و گفت: مدرک کارشناسی ارشد عمران دارم و اکنون دانشجوی دکتری مدیریت پروژه هستم و ۲۰ سال قبل شرکت مهندسی ایجاد کردم و همچنان مدیرعامل ۲ شرکت فعال در حوزه عمرانی و راهسازی هستم و در حوزه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی نیز با راه اندازی موسسه فرهنگی فعالیت دارم.
وی تخصص خود را در حوزه عمران، ساخت راه، مسکن و عمران و مدیریت شهری دانست و افزود: آمادگی دارم تجارب و تخصصم را برای توسعه و آبادانی کشور و استان کرمانشاه به کار ببرم.

لینک کوتاه این خبر در پایگاه خبری کرمانشاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: محتوا محافظت شده است!!