رپورتاژ آگهی

تولید محتوا برای رپورتاژ آگهی

رپورتاژ خبری

در جهان امروز که رقابت به طور روزانه سخت‌تر می‌شود، برای موفقیت باید بازاریابان خوبی باشیم. در اصل بازاریابی راهی برای داشتن ارتباط بهتر با مشتریان است. تبلیغات بخش مهمی از بازاریابی است. از خرید مواد غذایی تا خرید بلیت سینما، تبلیغات در تمامی تصمیمات مشتریان امروزی تأثیرگذار است.

گرچه بخش عمده جامعه حداقل یکبار در زندگی خود با تبلیغات مواجه شده است اما اکثریت مردم از بزرگی صنعت تبلیغات اطلاع دقیقی ندارند. از تبلیغات با پنجره‌های باز شونده که در گشت‌وگذار در وب‌سایت‌ها با آن مواجه می‌شویم تا پست‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی، گستره تبلیغات در دنیای امروز انتها ندارد. البته امروز و در این مقاله ما در مورد یکی از آن‌ها صحبت خواهیم کرد؛ سفارش رپورتاژ آگهی‌ ها. در این مقاله ما درباره ویژگیهای تولید محتوا برای رپورتاژ آگهی صحبت خواهیم کرد.

 

رپورتاژ آگهی چیست؟

به‌صورت ساده خرید رپورتاژ آگهی یک محتوای تبلیغاتی است که در قالب یک مقاله یا خبر خود را به نمایش می‌گذارد. به‌عنوان‌مثال ممکن است شما محتوی طولانی آموزشی را در اینستاگرام مشاهده کرده باشید که در انتها یک پکیج آموزشی خاص را تبلیغ کند. چه در وب‌سایت‌ها چه در روزنامه‌ها، رپورتاژ آگهی‌ها تقریباً همه‌جا هستند. این گونه محتوا طوری طراحی می‌شوند که مانند یک خبر معمولی به نظر برسند، با هدف فروش کالا یا خدمات، دارای اطلاعات مهمی برای مشتری هستند.

زیبایی رپورتاژ آگهی‌ها در این است که در هر وب‌سایت یا روزنامه‌ای قرار بگیرند، شبیه محتوای معمول آن‌ها خواهند بود. همین موضوع باعث می‌شود که نیازی به هزینه زیاد برای ساخت گرافیک‌های چشمگیر و شعارهای به‌یادماندنی تبلیغات سنتی نداشته باشیم. یکی از مهم‌ترین ویژگیهای تولید محتوا برای رپورتاژ آگهی این است که بدون خسته کردن خواننده متن، کنجکاوی آن‌ها را حفظ کنید.

 

رپورتاژ آگهی‌ها چطور کار می‌کنند؟

رپورتاژها به شیوه‌ای نگاشته می‌شوند که مانند مقالات و نوشته‌های دیگر یک وب‌سایت باشند. در این نوشته‌ها، کالا و خدمات خاصی معرفی می‌شود. معمولاً در این‌گونه تبلیغات لینک یک صفحه مخصوص برای آن رپورتاژ به‌خصوص در آگهی قرار داده می‌شود. با انجام این کار پس از مطالعه رپورتاژ، مشتری بالقوه به وب‌سایت سفارش‌دهنده آگهی می‌رود.

یکی از مهم‌ترین ویژگیهای تولید محتوا برای رپورتاژ آگهی ایجاد یک تجربه خوب برای مخاطب پس از کلیک روی لینک مربوطه یا گرفتن بک لینک با کیفیت است. این موضوع به معنی است که پس از مطالعه رپورتاژ، مشتری انتظار دارد به صفحه مناسبی هدایت شود و در آنجا، با آنچه قرار است تهیه کند بیشتر آشنا شود. به صفحه‌ای که مشتری پس از رپورتاژ به آن هدایت می‌شود، Landing page گفته می‌شود. ساخت یک رپورتاژ خوب مانند یک مکالمه کوتاه با یک شخص غریبه در یک گردهمایی است.

امروزه بسیاری از کسانی که آنلاین خرید می‌کنند از تاکتیک‌های فروش بازاریابی اطلاع دارند. به همین سبب اگر پس از تبلیغ اولیه، خود محصول یا خدماتتان را به او نشان دهید اصلاً از آن استقبال نخواهد کرد. برای همین اولین قدم برای فروش از طریق تبلیغات مدرن جذب اعتماد خریدار است. رپورتاژها قبل از اینکه مخاطب را به صفحه فروش هدایت کنند، او را از نظر ذهنی آماده می‌کنند. علت این امر این است که طراحی رپورتاژ برای بها دادن به مخاطب آن است. مخاطب‌های دنیای امروز هم به‌شدت مشتاق دریافت اطلاعات هستند.

رپورتاژ آگهی‌ها چه مشکلاتی را حل می‌کنند؟

رپورتاژ آگهی‌ها برای این به وجود آمدند که مشکلات شیوه‌های دیگر تبلیغات را حذف کنند. در ادامه به بررسی برخی از مشکلاتی که با به‌وجودآمدن رپورتاژ از بین رفتند، می‌پردازیم:

  • مقاوم در برابر مسدودکننده‌های تبلیغات: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رپورتاژ آگهی‌ها این است که در برابر ad blocker یا مسدودکننده تبلیغات مقاوم هستند. پس از خسته شدن کاربران اینترنت از تبلیغات خود باز شونده (pop-up) امروزه ۲۵ درصد کل کاربران اینترنت دنیا از مسدودکننده تبلیغات استفاده می‌کنند. این به این معناست که بخش اعظم تبلیغاتی که بابت آن هزینه‌های هنگفتی پرداخت می‌شود هیچ موقع به کاربران نمایش داده نمی‌شود. البته این موضوع برای رپورتاژ صادق نیست.
  • مجذوب‌کننده: به دلیل اینکه تبلیغات به روش رپورتاژ آگهی حالت مخرب مانند تبلیغات خود باز شونده ندارند، احتمال درگیرشدن مخاطب با محتوا بیشتر است. در برخی موارد حتی به دلیل اطلاعات کاربردی موجود در یک رپورتاژ، مخاطب ممکن است آن را با شخص یا اشخاصی دیگر به اشتراک بگذارد.
  • احتمال بیشتر موفقیت در فروش: به دلیل اینکه برخلاف روش سنتی تبلیغات، در رپورتاژ آگهی هدف جلب اعتماد خواننده متن است، احتمال فروش نیز بالاتر می‌رود.

ویژگیهای تولید محتوا برای رپورتاژ آگهی

چه نویسنده محتوا باشید چه مدیر وب‌سایت، باید به‌خوبی از ویژگیهای تولید محتوا برای رپورتاژ آگهی اطلاع داشته باشید. پس در ادامه به بررسی این ویژگی‌ها و توضیح هرکدام می‌پردازیم.

باید از سلیقه مشتریان بالقوه اطلاع داشته باشید

تحقیقات و تهیه پرسش‌نامه قبل از تولید محتوا، می‌تواند برای خلق محتوای تبلیغاتی موفق، مؤثر باشد. شما باید بدانید مشتریان چطور فکر می‌کنند تا به ‌تناسب آن محتوا تولید کنید. همچنین باید بدانید که مخاطب‌ها یا مشتریان چطور درمورد مشکلی که در تلاش برای رفع آن هستند، فکر می‌کنند. دانستن این موضوع که محصول یا خدمت یاد شده، چه کمکی به مشتری می‌کند نیز خالی از لطف نیست. به‌هرحال دانستن اطلاعات در مورد مشتری یکی از مهم‌ترین وجه‌های نوشتن یک رپورتاژ آگهی خوب است.

قالب ارائه

طراحی قالب ارائه یک رپورتاژ بسیار مهم است. به همین سبب، اینکه انتخاب کنید در قالب یک داستان رپورتاژ را بنویسید یا یک مشکل را شرح دهید و سپس راه‌حل ارائه کنید، بستگی به انتخاب شما و هدف مشتری دارد. انتخاب صحیح می‌تواند احتمال موفقیت رپورتاژ را شدیداً افزایش دهد.

بین محتوای اطلاعاتی و تبلیغاتی تعادل برقرار کنید

یکی از ویژگیهای تولید محتوا برای رپورتاژ آگهی داشتن اطلاعات مهم و مفید برای مخاطب است. اما باید بین میزان اطلاعاتی که صرفاً برای دانش مشتری است و اطلاعاتی که محصول یا خدمات تبلیغاتی را معرفی می‌کند، تعادل برقرار کنید. اگر بیش از اندازه اطلاعات تبلیغاتی در رپورتاژ بگذارید، مشتری را قبل خواندن کل متن خسته می‌کنید.

اگر اطلاعات مفید را زیاد کنید رپورتاژ ناموفق خواهد بود و اطلاعات محصول به خوبی به مشتری نمیرسد. اصلا تفاوت اصلی رپورتاژ خبری با تبلیغات سنتی در همین ارائه اطلاعات مفید است که مخاطب را تبدیل به مخاطب کنجکاو و مخاطب کنجکاو را تبدیل به خریدار احتمالی میکند.

مانند خود ناشر بنویسید

از دیگر ویژگیهای تولید محتوا برای رپورتاژ آگهی این است که آن را طوری بنویسید که کاملاً با مقاله‌ها و مطالب دیگر نشریه و وب‌سایت یکی باشد. منظور از این حرف این است که مخاطب متوجه رپورتاژ بودن آن نشود و مثل بقیه مقالات نشریه یا وب‌سایت با آن رفتار کند. شاید این مهم‌ترین ویژگی تولید محتوا در رپورتاژها باشد.  نکته دیگر از ویژگیهای انتشار رپورتاژ این است که لحن مقاله نیز باید کاملا شبیه دیگر مقالات باشد تا مخاطب با آن ارتباط برقرار کند.

 

تیترهای جذاب و جلب توجه کننده

یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین نکته‌ها در دنیای تبلیغات استفاده از تیترهای جذاب و جلب‌توجه‌کننده است. از شعارهای به‌خاطر ماندنی تا عناوین درشت در سرمقاله، نسل‌های مختلف تبلیغات قبل از آمدن اینترنت و دنیای مدرن از این تکنیک استفاده کرده و نتیجه گرفته‌اند. رپورتاژها گرچه اسم متفاوتی دارند اما در نهایت همان تبلیغات هستند.

یک دعوت ظریف برای اقدام کردن مشتری

هدف رپورتاژ و یکی از ویژگیهای تولید محتوا برای رپورتاژ آگهی یا همان رپورتاژ نویسی این است که در نهایت از مخاطب دعوت کنید که به وب‌سایت آگهی کننده برود و یا کالایی را خریداری کند. تمام هدف تولید محتوا همین بوده است. البته باید دقت کنید که به‌صورت خیلی واضح به این دعوت را انجام ندهید زیرا در این صورت مخاطب به شما اعتماد نمی‌کند.

نتیجه‌گیری

بازاریابی در دنیای امروز بسیار سخت‌تر شده است. اگر قبلاً هدف تبلیغات جدای از آگاهی‌بخشی، گاهی فریب مشتری بوده است، در دنیای امروزی نمی‌توان مشتری‌ها را فریب داد. مردم در سراسر دنیا فراتر از تصور خودشان از تبلیغات در تصمیمی گیری‌هایشان استفاده می‌کنند. یکی از مؤثرترین راه‌های تبلیغات در دنیای مدرن رپورتاژ آگهی است. در تولید این محتوا باید ویژگیهای تولید محتوا برای رپورتاژ آگهی را در نظر بگیریم. با استفاده از این ویژگی‌ها می‌توانیم مطمئن باشیم که رپورتاژ موفقی خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: محتوا محافظت شده است!!