سیاسینظامی دفاعی امنیتی

معادلات سیاسی منطقه بدون حضور، نظر و همراهی جمهوری اسلامی ایران اعتبار ندارد

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز معادلات سیاسی دنیا و منطقه بدون حضور، نظر و همراهی جمهوری اسلامی ایران اعتبار ندارد.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری در یادواره شهدای بازی‌دراز که شامگاه پنجشبه در بقعه احمدبن‌اسحاق(ره) برگزار شد، اظهار داشت: قله‌های سر به فلک کشیده بازی‌دراز که امروز بخشی از جغرافیای دفاع نورانی مقدس ما را تشکیل می‌دهند، از نظر سوق الجیشی، راهبردی و استراتژیک در منطقه ارزش بالایی دارند.
وی عنوان کرد: هر کسی بر این قله‌ها قرار بگیرد بر دشت‌ذهاب، گیلان‌غرب و ارتفاعات قصرشیرین تا مرز اشرافیت دارد و رژیم جنایتکار بعث با علم به حساسیت این قله در ابتدا نسبت به تصرف آن‌ها اقدام کرد، اما عزیزان ما در نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، ژاندارمری، بسیج و آحاد مردم منطقه اجازه ندادند دشمن در این منطقه خواب آرامی داشتهعد از آغاز جنگ در دوم اردیبهشت سال 60 عملیات‌های پیاپی برای آزادسازی انجام شد و با رشادت تمام رزمندگان و مردم منطقه بازی‌دراز برای همیشه به آغوش کشور بازگشت.
امیر حیدری با اشاره به شهدای بازی‌دراز از جمله شهید شیرودی، شهید پیچک، موحد دانش و شهید ادبیان گفت: این شهدا مسئولیت بزرگ هدایت و فرماندهی و حضور اثربخش را در این حماسه بزرگ بر عهده داشتند.
وی با تأکید بر اینکه مردم این منطقه قابل احترام هستند افزود: اوایل پیروزی انقلاب که گروه‌های مزدور شرارت می‌کردند مرزنشینان پای انقلاب ماندند و امنیت ایجاد کردند و با آغاز جنگ تحمیلی مظلومیت بر مردم منطقه تحمیل شد و همچنین صفحه دیگری را از ولایت‌مداری منطقه روشن شد و بعد از دفاع مقدس نیز فعالیت گروهک‌ها دست نیاز را به سمت مردم مرزنشین دراز کرد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در تمام دوران نهضت نورانی، فرمایشات امام که فرمودند عشایر ذخایر انقلاب هستند نمود یافت و بهترین مرزداران مردم این منطقه هستند که دین بزرگی بر گردن مسئولان دارند و مسئولان نیز باید با توسعه ‌و آبادانی منطقه ادای دین کنند.
وی با اشاره به وضعیت کنونی کشور گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و وجود امامین انقلاب، اولیای فرهیخته خدایی که رهبری ما را به عهده دارند امروز نهضت و انقلاب ما در جهان در حال ایجاد اقتدار و قدرت افکنی است

دفاع مقدس قله اقتدار نظام اسلامی است

امیر حیدری افزود: در کنار تمام شرارت‌های دشمنان در طول دوران مختلف این انقلاب هم اقتدار ایجاد کرده و هم در حال قدرت افکنی است و مردم با مقاومت و پایداری خود ولایت پذیری خود را نشان داده‌اند.
وی عنوان کرد: امروز در موازنه قدرت قدرت‌های بزرگ نه تنها دیده می‌شویم بلکه امروز هیچ معادله‌ای از معادلات سیاسی دنیا و منطقه بدون نظر و حضور و همراهی جمهوری اسلامی معتبر نیست.
امیر حیدری با بیان اینکه امروز به برکت نظام، پنج قدرت بلامنازعه دنیا حرف حق نظام جمهوری اسلامی را به زبان می‌آورند گفت: امروز قدرت‌های دارای حق وتو در یک طرف میز می‌نشینند و نماینده قدرتمند جمهوری اسلامی در مقابل آن‌ها می‌نشیند و این به معنای اقتدار و قدرت افکنی است.
وی افزود: امروز از همان قدرت‌های بزرگ یعنی روسیه و چین که دو قدرت بزرگ دارای حق وتو در نظام سیاسی دنیا هستند، به خاطر حفظ اقتدار خودشان دست نیاز به سمت نظام جمهوری اسلامی ایران دراز کرده‌اند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران به رهبری رهبر با بصیرت و پیامبرگونه انقلاب در جغرافیای جهانی و نظام سیاسی حاکم بر دنیا دارای یک موازنه بزرگ و یک وزن بی‌بدیل ژئوپلیتیکی در منطقه و جهان شده است.
امیر حیدری با اشاره به حضور قدرتمند ایران از خلیج فارس تا آب‌های آزاد بیان کرد: یک روز اگر گرفتن ارتفاعات بازی دراز در داخل کشور برای ما افتخار بود که البته افتخار بزرگی هم بود، امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ما در محور مقاومت و کشورهای مسلمان منطقه با تأکید بر همگرایی‌ها و آنچه که حامل وحدت باشد، حضور پیدا کرده‌ایم.
وی افزود: ما در آن کشورها صاحب قدرت شدیم و قدرت جدیدی را در منطقه رقم زدیم که به عنوان محور مقاومت از آن یاد می‌کنند ‌و کشورهای منطقه را در مقابل استکبار بسیج کردیم و پیش می‌رویم تا ارتفاعات جولان را مانند بازی‌دراز آزاد کنیم.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه عمر نظام صهیونیستی رو به پایان است عنوان کرد: حاج قاسم سلیمانی به عنوان سردار دل‌های تمام آزادگان عالم به قدری در چشم دشمن عظمت پیدا می‌کند که رئیس‌جمهور آمریکا به عنوان نماد استکبار در اتاق فرماندهی عملیات ترور این عزیز را هدایت می‌کند و این به معنای اقتدار است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: محتوا محافظت شده است!!