اجتماعی

ضرورت رعایت اخلاق در رسانه / مدیرانِ کرمانشاه باید پاسخگوی رسانه‌ها باشند

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: مدیران استان کرمانشاه باید پاسخگوی رسانه‌ها در مقابل مشکلات و اتفاقاتی که در جامعه بروز می‌کند، باشند.

به گزارش خبرنگار ماندگارنیوز کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما ظهر امروز (دوشنبه) در دومین جلسه اخلاق رسانه با خبرنگاران استان کرمانشاه که در حسینه دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: اعتراض و اشکال گرفتن باعث ترقی و تعالی انسان است لذا همه ما باید متذکر باشیم.

وی با اشاره به وجود مشکلات، افزود: با وجود اینکه مشکلات بسیار است وقتی در مجموع آن‌ها را بررسی می‌کنیم متوجه درخشش انقلاب و اسلام به معنای واقعی کلمه می‌شویم.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بخشی از اخلاق جامع در اسلام مبحث رسانه است، تصریح کرد: در روایات بیش از یک هزار روایت درباره اخلاق داریم.

وی با بیان اینکه اسلام رسول خدا را به عنوان الگو به ما معرفی کرده است، گفت: با وجود اینکه در زمان پیامبر اسلام (ص) عده بسیاری با او مخالفت کردند و عده زیادی در مقابلش ایستادند، اما در مقابلش خیرات و برکات بسیاری حاصل شد.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه تشریح کرد: هیچکس منکر مشکلات و قضایای امروز ایران نیست، اما باید داشته‌های امروز را در کنار مشکلات قرار داده و با هم مقایسه کنیم.

وی افزود: با دادستان کرمانشاه درباره موضوع سرقت از بیمارستان امام رضا (ع) صحبت کردم و ایشان قول رسیدگی دادند، ما نمی‌خواهیم با وجود این تعداد شهید و صدمات مشکلات این چنینی بروز کنند.

وی خاطرنشان کرد: روابط عمومی و مسئولین باید پاسخگو باشند و مردم را قانع کنند این وظیفه همه ماست ولو اینکه محکوم هم بشویم، یکی از فرمایشات رهبری این است که ما طلبکار باشیم و از مسئولین تقاضا کنیم.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سالگرد وفات امام خمینی (ره) فرمودند: ببینید سرمایه امام (ره) چه بوده یک ورق و کاغذ و یک قلم و ضبط صوت، اما اسلام به اندازه‌ای پر محتواست که امام با همین یک کاغذ و قلم توانست دنیا را زیر و رو بکند.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت اخلاق در جامعه خاطرنشان کرد: اسوه ما رسول خداست، رسول خدا در همه امور حرف نخست را می‌زند، بنابراین اخلاق باید در همه بخش‌ها مراعات شود.

آیت‌الله علما به جایگاه ارزنده امروز ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: در گذشته در بسیاری از صنایع جایگاه پایینی داشتیم و امروز در زمینه اقتصاد پیشرفت کردیم.

وی تاکید کرد: مشکلات باید با زبان خوش حل شود و از علم روانشناسی هم در این زمینه می‌توان بهره گرفت علم روانشناسی علمی است که از حدود ۱۰۰ سال گذشته بر آن تاکید شده است.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه عنوان کرد: مراجعه ما به مراکز دانشگاهی و دبیرستان‌ها کم بوده، اما در این مراجعات باید با زبانی خوش و نرم با آن‌ها صحبت کنیم همانطور که پیامبران هم این ماموریت را داشتند.

آیت‌الله علما تاکید کرد: اسلام دین جامعی است و در زمینه اخلاق و رفتار برای ما درس‌های آموزنده‌ای دارد.

خبرنگار: سرورثابتی منفرد

اخبار مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: محتوا محافظت شده است!!